Hos Gastrolux Sverige.se har du alltid 30 dagars öppet köp och 30 dagars bytesrätt när du handlar hos oss, men som medlem i kundklubben får du 365 dagars öppet köp. Allt för att du som medlem ska känna dig trygg i ditt köp. Returnerad produkt ska vara i oförändrat skick – det vill säga den får inte vara använd. Dvs produkten ska kunna säljas som ny. Produkten ska returneras i originalförpackningen och det är viktigt att även den är i oförändrat skick.
Observera att du inte har bytes- eller ångerrätt för vara som tillverkats enligt dina anvisningar eller som annars har fått en tydlig personlig prägel, vara som inte lämpligen kan återlämnas pga. hälso- eller hygienskäl om förseglingen har brutits, ljud- eller bildupptagning samt datorprogram med bruten försegling, parfym och liknande som öppnats, vara som snabbt kan försämras eller bli för gammal, lösnummer av en tidning eller tidskrift (men du har ångerrätt om du beställt en prenumeration).
Om varan är trasig när du öppnar paketet eller om det blir fel på varan har du, som är privatperson, reklamationsrätt i totalt 2 år från du mottog paketet. Reklamation måste dock göras inom skälig tid och senast 2 månader efter att du upptäckte felet. Om det finns garanti som är längre än 2 år kan du reklamera inom garantiperioden.
Företag bör undersöka varan i samband med mottagandet och reklamera eventuella fel inom skälig tid. Fel som uppstår därefter kan reklameras inom garantiperioden. I annat fall hänvisar vi till respektive tillverkare eller serviceställe.
Privatperson, som utnyttjar sin ångerrätt, betalar själv fraktkostnaden för den returnerade varan. Vid fel i varan återbetalar vi returfrakten samt vad du betalat för den skadade eller felaktigt levererade varan förutsatt att vi inte kan skicka en ny vara till dig inom skälig tid.
Ett retur- eller reklamationsnummer ska alltid bifogas. Returer och reklamationer utan godkänt retur- eller reklamationsnummer accepteras ej.
INSTRUKTIONER:
Denna instruktion gäller alla typer av returbegäran.
Det är viktigt att du bifogar din orderkopia i mailet när du begär retur.
Vi kommer att kontakta dig per e-post så fort din begäran har mottagits och kontrollerats.
Vid retur MÅSTE alla produkter returneras i originalförpackningar komplett med samtliga tillbehör.
Tänk på att alltid skicka produkten i ytteremballage för att inte skada originalförpackningen.
Förpacka godset väl för att undvika skador.
OBS! Returer som skickas in utan godkänt returärende som mailas till dig, efter att vi godkänt din retur, godkänns inte.