Nedan kan du hitta svar på några av de vanligaste frågorna.
BETALNING
Vad är Stripe?
Stripe är en tredjeparts betallösning som gör det möjligt att ta emot betalningar via kredit- eller betalkort i en webbshop. Det är säkert och enkelt.
Behöver jag som kund ett Stripe-konto för att köpa något i webbshopen?
Nej. Allt de behöver är ett giltigt kredit- eller betalkort med en Visa eller Mastercard-logo på.
Är Stripe säkert?
Ja. Stripe följer de mest strikta säkerhetskraven i branschen.
Är Stripe PCI-kompatibelt?
Ja. Stripe är certifierad som en PCI level 1 Service Provider.
Är webbshopen försedd med SSL?
Ja. webbshopen är försedd med SSL-Certifikat.
LEVERANS
Hur lång leveranstid är det om jag beställer på Gastroluxsverige.se?
Vid större kampanjer, reor och liknande beräknas leveranstiden vara något längre än vid normala förhållanden.
– Till DHL ombud vid normala förhållanden 5-6 vardagar, plus frakttid.
JULTIDER:
Från och med 15/11 ökar trycket på e-handeln och leveranstiden blir längre.
Vi arbetar förstås för att din order ska komma fram så fort som möjligt. Undrar du när din order kommer så maila in ditt ordernummer till info@webtrading.se
Kan jag spåra min order?
-Så snart vi har skickat beställningen från vårt lager får du ett mail med ett spårningsnummer och en länk till distributörens webbplats så att du kan följa din beställning. Det kan ta upp till 12 timmar innan länken blir aktiv.
Spårningslänk: https://www.logistics.dhl/se-sv/home/sparning.html
Hur vet jag att mitt paket finns att hämta ut?
När ditt paket finns att hämta får du ett sms till ditt uppgivna mobilnummer med information om var du kan hämta ditt paket och ett kollinummer som du ska uppge hos ombudet. I sms:et står även vilka öppettider som butiken har öppet. Vilket ombud som ditt paket kommer till baseras på ditt postnummer.
Jag har inte fått mitt paket, vad gör jag?
-När vi har mottagit din order skickas en orderbekräftelse till dig via e-post och när vi skickar ut varorna från lagret får du ett nytt mail med en spårningslänk så du kan spåra ditt paket om du har beställt att hämta hos ombud. Om du följer länken kan du se status på din leverans och se var försändelsen befinner sig i processen. -När ditt paket finns att hämta ut kommer du få ditt sms. Om du skulle ha råkat skriva in fel mobilnummer kan du se var ditt paket finns via ovan nämnda spårningslänk och då räcker det med att du tar med dig din legitimation samt ditt kollinummer till ombudet där paketet finns så får du ut det. -Verkar ditt paket ha fastnat så kontakta oss på info@webtrading.se så hjälper vi dig vidare.
BESTÄLLNING OCH BETALNING
Hur vet jag att min order har gått igenom?
En orderbekräftelse skickas till dig på den mailadress du angav vid beställningen när din order är slutförd. Får du ingen orderbekräftelse har du antingen uppgett fel mailadress eller så har ordern inte gått igenom. Kontakta oss på info@webtrading.se om du behöver hjälp. Kolla gärna din skräppost innan du kontaktar oss.
Kan jag ändra eller ta bort min order?
Vi kan oftast inte avbryta eller makulera en order men om du kontaktar oss på info@gastroluxsverige.se så kollar vi hur långt din order har kommit i processen och om det går att makulera den. Är det inte möjligt har du alltid 30 dagars öppet köp. Observera att du som kund då står för returfrakten. Observera att om du väljer att inte hämta ut din leverans så är det en avgift på 250 kr för ej uthämtat paket.
Kan jag byta eller lägga till produkter i min beställning?
Vi kan aldrig ändra eller komplettera i en redan lagd order. Önskar du lägga till fler varor måste du lägga en ny order med de varorna du önskar.
Vi har alltid 14 dagars öppet köp.
Hur handlar jag?
-Välj de varor du vill handla och lägg dem i VARUKORGEN
. Ev rabattkoder lägger du in i kassasteget
-Gå till KASSAN när du är klar.
-Fyll i dina personliga uppgifter
-Välj LEVERANSSÄTT
-I steg 4 kan du fylla i rabattkoder eller välja att betala med presentkort genom att fylla i presentkortsnummer.
-Välj BETALSÄTT
-Kontrollera att all information är korrekt och bekräfta ditt köp
-Orderbekräftelse skickas till dig
-När din order är packad kommer ditt Kvitto via mail.
Kan jag välja att någon annan ska hämta ut min beställning?
Absolut! Du kan välja att få din order levererad till en alternativ adress och namn. Välj då ”Annan leveransadress” i steg 4 i kassan.
Min order var trasig när den levererades. Vad gör jag? -
Mejla till info@webtrading.se med ditt ordernummer, bilder på det som är trasigt och en beskrivning vad som har hänt. -Kundservice gör en bedömning hur vi går vidare i ditt ärende och kontaktar dig så snart som möjligt.
RETUR OCH REKLAMATION
Hur länge gäller öppetköp?
Distansavtalslagen gäller 14 dagars öppet köp. På gastroluxsverige.se gäller det från den dag avisering har skickats om att paketet finns att hämta. Vi erbjuder dessutom alltid 30 dagars öppet köp. Mer än dubbelt så många dagar.
Hur returnerar jag min order?
Som privatperson har du enligt Distansavtalslagen rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar. Du har inte rätt att ångra dig om tjänsten påbörjas under ångerfristen med ditt samtycke, om varan på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas, om förseglingen brutits eller du har registrerat licensen. Om du ångrar köpet måste varan återlämnas i väsentligen oförändrat skick. Ångerrätten börjar löpa den dag vi bekräftade din beställning av en tjänst hos oss respektive den dag du fått varan eller en väsentlig del av den.
Om du vill utnyttja din ångerrätt ska du skicka ett skriftlig meddelande till oss, lämpligen via e-post, med angivande av bankkonto eller plus-/bankgironummer. Vi tar därefter ställning till, om du uppfyller de förutsättningar som krävs för att kunna tillämpa ångerrätten. Du kommer därefter att motta ett svar med e-post från oss, i givet fall med information om hur du ska skicka tillbaka varan. Observera att du måste följa våra rekommendationer vad gäller emballage etc. Observera också att det enligt lag är du som ska betala fraktkostnaderna.
Efter mottagandet av den återsända varan kommer köpesumman med avdrag för ursprungliga fraktkostnader att återbetalas till dig inom 30 dagar räknat från dagen då vi mottog återförsändelsen, förutsatt att du inte använt varan och den returneras i oskadat skick och med obruten förpackning/försegling/teknisk plombering.
Reklamation
Gastroluxsverige.se följer Konsumentverkets riktlinjer när det gäller reklamationer. Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten och omfattar t ex inte fel som är orsakade av normalt slitage eller handhavande fel.
-Skulle en produkt vara trasig eller felaktig, har du som kund möjlighet att reklamera varan inom 3 år tillsammans med ditt kvitto.
-Du bör alltid meddela oss inom 1 månad efter att du upptäckt felet, men med fördel omgående.
-Har du köpt din vara på www.gastroluxsverige.se vänligen kontakta kundservice på info@webtrading.se med ditt ordernummer, bilder på den defekta varan och kontaktuppgifter.
Med den informationen kan Kundservice göra en bedömning och kontaktar dig så snart de bara kan.
RABATTKOD:
Hur använder jag en rabattkod?
-Lägg allt du vill handla i din varukorg och gå sedan till KASSAN.
-I steg 4 anger du din rabattkod under ”Rabattkod”. -Dubbelkolla innan du godkänner din beställning att din rabattkod har slagit igenom på ordern så att du får din rabatt. -Rabattkoder kan inte kombineras med varandra eller aktuella kampanjer
Gastroluxsverige
Gamla Norrbyvägen 28
136 74 NORRBY
E-post:
Betalningar, produktinformation – skicka ditt mail till: info@webtrading.se
Returärenden, reklamation och frågor om leverans – skicka ditt mail till: info@webtrading.se